📅 2020, kovas

Dar nevėlu atidaryti elektroninę parduotuvę!



Visuotiniam karantinui nesitraukiant, vis daugiau tradicinių verslų šiandien keliasi į elektroninę erdvę. Kiti – svarsto šią galimybę ar gailisi, kad to nepadarė anksčiau. Kad ir kaip nuvalkiotai tai skambėtų, raginame prisiminti posakį: „geriau vėliau negu niekada“. Ir norime nuraminti – dar tikrai ne per vėlu atsidaryti savo elektroninę parduotuvę. Jau per kelias dienas galėsite pradėti elektroninę prekybą internete.

#

Galbūt atvirkščiai – dabar puikus metas pradėti?  Šiuo laikotarpiu siekiant padėti mažam ir vidutiniam verslui, daugybė įmonių ir laisvai samdomų specialistų siūlo savo pagalbą atidarant elektroninę parduotuvę. Yra netgi tokių, kurie ragina priimti iššūkį ir atsidaryti elektroninę parduotuvę per savaitgalį.

Ir tai tikrai įmanoma su labai minimaliais kaštais. Žinoma, geros kokybės nuotraukos, reklamos ir patrauklus dizainas gali prisidėti prie klientų pritraukimo, bet pradžiai pakanka ir pačių paprasčiausių funkcijų. Taigi, nuo ko pradėti?

1. Išsirinkite platformą arba turinio valdymo sistemą (TVS) 💻

Apsišarvuokite kantrybe ir pozityvumu – to reikės pradžiai, o tada jau viskas bus daug paprasčiau, vienas žingsnis po kito.

Verta žinoti, kad platformose jūs greitai galėsite pasinaudoti jau paruoštais šablonais ir greitai pasileisti prekybą, kai tuo tarpu pasirinkdami turinio valdymo sistemas užtruksite ilgiau, tačiau galėsite pilnai prieiti prie savo sprendimo kodo, atlikti papildomus pakeitimus ir patobulinimus, kurie nėra siūlomi platformų. 

Galbūt girdėję tokius pavadinimus kaip „Shopify“ ar „Ecwid“, tačiau yra ir daugybė kitų platformų el. parduotuvės kūrimui. Galbūt turite pažįstamų, kurie turi elektroninį verslą ir gali Jums patarti?

Atkreipkite dėmesį ir į įkainius, integracijos patogumą ir panašius rodiklius. Yra ir tokių platformų, kuriose integracija pradžioje Jums gali nieko nekainuoti.

Kelios plaformos elektroninių parduotuvių kūrimu (ieškantiems greičio): 

Daugiau integracijų TVS ir platformose.

2. Domeno registracija ✅

Negaiškite laiko ieškodami „tobulo“ domeno. Naudokite esamą savo parduotuvės pavadinimą arba aiškius žodžius apibūdinančius Jūsų verslą.

Pasiskaitykite apie skirtingus būdus užregistruoti savo domeną. (Patarimas: galima rasti ir puslapių, siūlančių nemokamą registraciją pirmiems puslapio metams. Kita vertus, ši paslauga dažniausiai kainuoja nuo 1 iki 15 eurų.) 

3. SSL sertifikatas 🔐

SSL sertifikatas (ang. Secure Sockets Layer) yra rekomenduojama naudoti vartotojų duomenų apsaugos priemonė. Internete šį sertifikatą galima nusipirkti skirtingose vietose, tačiau yra ir tokių internetinių svetainių, siūlančių nemokamą sertifikatų išdavimą.

Sertifikato instaliacijos instrukcijos taip pat visiems prieinamos internete. 

4. Puslapio dizainas ✏

Daugelis platformų siūlo iš anksto paruoštus, paprastus internetinės parduotuvės dizainus. Renkantis pagalvokite, ar jūsų parduotuvei svarbu turėti platų nuotraukų katalogą visoms prekėms atvaizduoti, o gal pakanka tik poros puslapių, kuriuose išvardinsite skirtingas paslaugas ir įkainius? Pasirinkite sau tinkamiausią ir judėkite toliau – viską galėsite tobulinti eigoje.

#

5. Užpildykite parduotuvę! 🛍

Štai ir smagioji dalis! Patalpinkite visą reikiamą informaciją (nuotraukas, aprašymus, nuorodas, kainas) į savo elektroninę parduotuvę. Būkite kūrybingi, bet neužsižaiskite!

6. Apmokėjimas 💳

Taigi, Jūsų klientas randa Jūsų parduotuvę internete, susiranda norimą prekę ar paslaugą ir... turi už ją susimokėti. Yra daugybė skirtingų būdų įgalinančių Jus priimti apmokėjimą, vienas iš jų esame ir mes. Daugiau nei 90 procentų elektroninių parduotuvių Lietuvoje įmokų surinkimui naudoja Paysera.

Pagrindinė to priežastis – konkurencingi įkainiai, tačiau taip pat savo klientams siūlome ir nemokamą techninę pagalbą norint įsidiegti mus į Jūsų parduotuvę bei paprastą integracijos procesą (integruotis Paysera galite vadovaudamiesi mūsų puslapiu), video instrukcijomis.

Paysera Jus įgalins rinkti įmokas tiesiai į Jūsų sąskaitą, o klientai galės atsiskaityti savo pasirinktu būdų – nuo QR kodo skanavimo iki pasirinkto banko ar mokėjimo kortelės.

Pavyzdį, kaip atsiskaitymo procesas atrodytų klientui galite pamatyti payserademo.com.

#

7. Prekių pristatymas. 📫 (Beveik pabaiga!)

Pagalvokite apie prekes ir paslaugas, kurias teikiate. Galbūt tai kursai internetu ir Jums tiesiog užteks su apmokėjimo patvirtinimu klientui nusiųsti prisijungimo duomenis? O gal reikės pristatyti prekes į namus ir pasiūlyti kelis pristatymo variantus, pavyzdžiui, paštą, DHL ir t.t. Ką siūlo Jūsų konkurentai?

8. Paskleiskite žinią apie save! 🗣

Praneškite savo esamiems ar potencialiems klientams apie tai, kad dabar Jūsų parduotuvė pasiekiama iš namų. Pasidalinkite nuorodomis socialiniuose tinkluose, paprašykite savo draugų ir pažįstamų apsilankyti ir įvertinti Jūsų parduotuvę.

Viskas daug paprasčiau nei gali atrodyti. Yra begalės žmonių, kurie visai neseniai buvo Jūsų vietoje – el. prekybos pradžioje. Taigi, pasiryžkite, pasiskaitykite ir pradėkite! Nebuvo geresnio laiko nei dabar būti pasiekiamam internetu. Sėkmės!