Kaip saugiai naudotis Paysera paslaugomis?

Sistema

Paysera paslaugos jums teikiamos modernia, patogia ir saugia informacinių technologijų sistema. Mūsų sistemoje jūs turite asmeninę paskyrą, prie kurios galite jungtis internetu iš bet kurios pasaulio šalies tiek kompiuteriu, tiek naudojantis išmaniesiems įrenginiams sukurta mobiliąja Paysera programėle. Prisijungus prie sistemos, galite greitai ir saugiai atlikti visas jums reikalingas finansines operacijas. 

Žemiau pateikiame rekomendacijas, kuriomis vadovaujantis jūsų operacijos taps saugesnės.

Paskyra

Payseros sistemoje prie savo paskyros galite prisijungti dviem būdais: pirmasis – naudojant elektroninio pašto adresą arba telefono numerį, antrasis – jungiantis slaptažodžiu, išmaniąja programėle ar mobiliuoju parašu. Prisijungimas naudojant elektroninio pašto adresą ir slaptažodį laikomas mažiau saugiu, todėl sistema paprašys papildomai patvirtinti prisijungimą. Tai pasirinktinai galite padaryti dviem būdais: suvedant SMS žinute atsiųstą vienkartinį slaptažodį  arba prisijungimą patvirtinant programėle ar mobiliu parašu.

Visuomet rekomenduojame pasirinkti saugesnį prisijungimo prie paskyros būdą, o programėlėje jūsų atpažinimui naudoti biometrinius duomenis – pirštų antspaudus.

Prie paskyros jungiantis per interneto naršyklę turi būti jungiamasi laikantis paprastų, tačiau saugai labai svarbių dalykų. Reikia atidaryti naują naršyklės langą ir įvesti adresą https://www.paysera.* (Paysera valdomų domenų – lt, lv, bg, com ir pan. – sąrašą rasite čia. Visuomet būtina įsitikinti, kad interneto adresas baigiasi „.paysera.*“ (pvz., paysera.com, bank.paysera.com), ryšys yra šifruojamas (matoma spynelė ir adresas prasideda „https“ – atkreipkite dėmesį, kad būtų raidelė „s“), o saugiam ryšiui naudojamas tik Paysera bendrovei išduotas elektroninis sertifikatas, kaip tai parodyta paveikslėlyje.

#

Kitokiu, kad ir labai panašiu svetainės adresu (pvz., www.payssera.com, bank.paysera.anotherdomain.com, paysera.myf1ntech.com/paysera/login ir pan.), Paysera sistema nėra pasiekiama. Jei tokiu adresu pasiekėte svetainę, kuri yra labai panaši į oficialią Paysera svetainę, greičiausiai pakliuvote į nusikaltėlių, siekiančių išvilioti iš Jūsų prisijungimo prie jūsų paskyros duomenis, spąstus. Tokiu atveju negalima įvedinėti jokių duomenų ir būtina nedelsiant informuoti Paysera Klientų aptarnavimo skyrių. Būkite budrūs ir atsakingi, praneškite apie bet kokius nesklandumus, įtartinas transakcijas ar kitus veiksmus savo paskyroje. Tai padės apsaugoti ne tik jūsų, bet ir kitų Paysera klientų lėšas, o teisėsaugai – greičiau imtis veiksmų prieš nusikaltėlius.

Tam, kad jūsų paskyros nepasiektų kiti asmenys, pasinaudojus ja, būtina atsijungti. Tai padarysite paspaudus svetainės dešiniajame viršutiniame kampe esantį mygtuką. Rekomenduojame vengti prie paskyros jungtis naudojantis viešaisiais kompiuteriais ar kitų asmenų įrenginiais, nes juose gali būti slaptažodžius ar kitus duomenis vagiančių programų. 

Rekomenduojame bent kartą per mėnesį prisijungus prie paskyros patikrinti IP adresus, iš kurių buvo jungtasi (Nustatymai -> Paskyros nustatymai -> Prisijungimų istorija). Tai leis pastebėti įtartinus prisijungimus, jei tokių buvo, laiku sureaguoti ir apsaugoti jūsų sąskaitose esamas lėšas. Sistema leidžia klientui savo paskyroje nustatyti IP adresus, tik iš kurių bus leidžiama prisijungti prie jos (Nustatymai -> Paskyros nustatymai -> Papildomo saugumo priemonė). Rekomenduojame nustatyti tokius IP adresus, jei paprastai prie paskyros jungiatės iš namų ir (ar) darbovietės.

Niekam neperduokite prisijungimo prie paskyros duomenų. Dažnai asmenys, kurie nori atlikti nusikalstamo pobūdžio finansines operacijas, įvairiais būdais, pvz., socialiniuose tinkluose „Instagram“, „Facebook“ ir kt., ieško patiklių žmonių, kurie už atlygį ar dėl kitų paskatų, perleidžia jiems savo paskyrų valdymą. Nepasiduokite nusikaltėlių įtakai – tapsite bendrininku, kuriam taikoma baudžiamoji atsakomybė už bendrininkavimą darant ar rengiantis daryti nusikaltimą. Jei kas nors jums pasiūlė savo ar kitų vardu atidaryti Paysera paskyrą ir perleisti jos valdymą, panaudoti suklastotą dokumentą, perduoti mokėjimo korteles kitiems ar atlikti kokius nors finansinius veiksmus už kitus asmenis, susisiekite su Klientų aptarnavimo skyriaus specialistais, kurie patars kaip elgtis konkrečioje situacijoje. Jei reikės, specialistai imsis prevencinių veiksmų – perduos informaciją Paysera saugumo profesionalams, kurie drauge su jumis užkirs kelią galimai nusikalstamai veikai.

Rekomenduojame atnaujinti asmeninę informaciją ir kontaktus paskyroje, kai tik jie pasikeičia, nes įvykus saugos incidentams ar siekiant jums suteikti svarbios ir reikšmingos informacijos, Paysera darbuotojams gali prireikti nedelsiant susisiekti su jumis ir (arba) jus tinkamai identifikuoti. Tuo pačiu primename, kad su jumis susisiekę Paysera darbuotojai niekuomet neprašo pasakyti prisijungimo ar operacijų patvirtinimo kodų ar slaptažodžių. Kilus įtarimui, kad su jumis kalba ne Paysera darbuotojas, paprašykite paskambinti jums vėliau ir baikite pokalbį, o patys susisiekite su Paysera Klientų aptarnavimo skyriumi oficialiais kontaktais. Tam tikrų prisijungimo duomenų Paysera darbuotojai gali paprašyti tik tuo atveju, jei jūs pats skambinsite Klientų aptarnavimo skyriaus telefonais ir tik asmens tapatybės identifikavimo tikslu. Atminkite, nei Paysera darbuotojai, nei policijos, nei kitų teisėsaugos ar valstybės ir savivaldos institucijų atstovai niekada nesikreipia į gyventojus prašydami atskleisi prisijungimo prie kokių nors sistemų duomenis.

Paskyros slaptažodis

Prisijungimo prie paskyros slaptažodis turi būti unikalus, sudarytas iš ne mažiau kaip 8 simbolių, naudojant didžiąsias ir mažąsias raides, skaičius bei specialiuosius simbolius. Slaptažodyje neturėtų būti naudojama informacija apie jus ar jūsų šeimos narius, nes šie duomenys gali būti žinomi ar lengvai pasiekiami kitiems. Tokie duomenys yra: gimimo datos, šeimos narių ar draugų vardai, pavardės, gyvūnų vardai ar vardų fragmentai, lengvai atspėjami skaičių ir raidžių deriniai.

Slaptažodžio negalima naudoti kitose sistemose, nes pagrobus slaptažodį iš kitų, ypač iš žemesnio saugumo lygmens sistemų, šis gali būti panaudotas ir jungiantis prie jūsų Paysera paskyros. Slaptažodis turi būti unikalus ir keičiamas ne rečiau nei sistema pati tai pasiūlo padaryti. Rekomenduojame slaptažodį keisti ne rečiau kaip kas 3-6 mėn.

Slaptažodį reikėtų įsiminti ir nelaikyti užrašyto užrašų knygelėje, lapelyje, telefone ar kitur, taip sumažinant riziką slaptažodį atskleisti kitiems asmenims. Patariame naudotis slaptažodžių saugojimui skirtomis patikimomis kompiuterinėmis programomis ir slaptažodį laikyti užšifruotą. Pasistenkite įvertinti riziką ir pasirinkti tinkamus slaptažodžio saugojimo būdus ir priemones. 

Paysera paprastai nesiunčia pranešimų SMS žinutėmis, el. laiškais, skambučiais siūlydama ar reikalaudama pasikeisti slaptažodį. Net jeigu nutiktų taip, kad Paysera jus informuotų apie grėsmes jūsų duomenims ar paskyrai, ar praneštų apie poreikį atlikti kokius nors veiksmus, atminkite, kad Paysera niekada nesiunčia žinutėse nuorodos, kurią paspaudęs klientas tiesiog pakliūtų į slaptažodžio keitimo puslapį. Gavus įtartiną pranešimą, rekomenduojame nedelsiant informuoti Klientų aptarnavimo skyrių.

Kilus įtarimams, kad slaptažodis galėjo tapti žinomas kitiems asmenims, rekomenduojame nedelsiant jį pasikeisti, o pasikeitus patikrinti, ar nebuvo neteisėtų prisijungimų prie paskyros, ar nebuvo vykdytos ar bandytos vykdyti neteisėtos mokėjimo operacijos.

Norime priminti, kad jūsų elektroninio pašto paskyra, kurios adresą naudojate prisijungimui prie Paysera sistemos, taip pat turi būti tinkamai apsaugota: naudojami ir laiku keičiami teisingai sudaryti slaptažodžiai, pasitelkiamas kelių faktorių autentifikavimas ir biometriniai duomenys, slaptažodis nenaudojamas kitose sistemose. Būkite atidūs, stebėkite, pvz., tikrindami IP adresus, iš kurių jungtasi prie paskyros, ar prie jūsų elektroninio pašto sistemos nebuvo prisijungta jums nežinant. Kilus įtarimams, patikrinkite, ar ir prie jūsų paskyros Paysera sistemoje nebuvo jungtasi. Būtinai praneškite Paysera Klientų aptarnavimo skyriui apie pastebėtus įtartinus įvykius. 

Išmanioji programėlė ir telefonas

Siekdami, kad jūsų Paysera paskyra ir operacijos būtų maksimaliai saugios, rekomenduojame naudotis tik legaliai įgytais ir oficialiai į Lietuvą importuotais Lietuvos rinkai skirtais išmaniaisiais telefonais, kuriuose nėra pakeista („nulaužta“) operacinės sistemos programinė įranga („Android“ ar „iOS“) ir iš nepatikimų šaltinių ar kitų nei „Google Play“ ir „Apple Store“ parduotuvių įdiegta taikomoji programinė įranga. Taip jūs užtikrinsite, kad telefone nebus iš anksto įdiegtos šnipinėjančios ir duomenis vagiančios programinės įrangos, telefone veiks suderintos, patikrintos ir patikimos programėlės. 

Telefonas turėtų būti užrakintas kodu, slaptažodžiu ar kita priemone, kai yra nenaudojamas. Jei praradote telefoną, nedelsdami kreipkitės į mobiliojo ryšio operatorių, kad šis užblokuotų SIM kortelę. 

Tiek telefono, tiek Paysera programėlės užrakto kodas neturi sutapti su jūsų telefono, automobilio numerio, gimtadienių datų ar kitų jus supančių skaičių dalimis, kadangi tai labai didina riziką atrakinti įrenginį ar programėlę ir ja pasinaudoti, jei įrenginys patektų kitiems asmenims į rankas.

Telefono gamyklinė ir taikomoji programinė įranga turėtų būti atnaujinama, kai tik programinės įrangos gamintojas praneša apie išleistą naujinių paketą. Svarbu suprasti, kad gamintojas naujiniais šalina pastebėtus programinės įrangos veikimo trikdžius, pažeidžiamumus ir lopo saugos spragas, o tai yra viena iš jūsų telefonu vykdomų operacijų saugumo garantijų.

Jūs esate atsakingas už įrenginių, naudojamų prisijungti prie Paskyros, saugumą, todėl turėtumėte  nepalikti jų be priežiūros, ir nesudaryti sąlygų juos pasiekti kitiems asmenims. 

Rekomenduojame įsidiegti antivirusinę programą tiek išmaniajame telefone ar planšetėje, tiek stacionariame ar nešiojamame kompiuteryje – visuose įrenginiuose, kuriais jungiatės prie Paysera paskyros.

Įrenginiuose, ypač stacionariuose ir nešiojamuose kompiuteriuose, rekomenduotina įsidiegti ugniasienę (angl. k. firewall), kuri būtų nustatyta taip, kad neleistų prisijungimo prie įrenginio iš interneto.

Apgaulingi laiškai ir duomenų pateikimas internete

Rekomenduojame būti budriems pateikiant savo asmens duomenis internetinėje erdvėje: vardą, pavardę, asmens kodą ar kitus identifikavimo kodus, elektroninio pašto adresą, telefono numerį, slaptažodžius, finansinę informaciją (mokėjimo kortelės, sąskaitos numerius, PIN kodus, ir pan.), asmens dokumento numerį, kt. 

Rekomenduojame atidžiai vertinti gaunamus elektroninius laiškus. Paysera niekada nereikalauja klientų parsisiųsti prisegtų failų, įsidiegti programinės įrangos ar pranešti slaptažodžius ar prisijungimo kodus. Apgaulingi laiškai gali turėti virusų, galinčių pažeisti įrenginius, pavogti informaciją ar kelti pavojų paskyra saugumui. 

Rekomenduojame nespausti socialiniuose tinkluose ar SMS žinutėse bei elektroniniuose laiškuose atsiųstų nežinomų ar užmaskuotų, pvz., sutrumpintų, neatskleidžiančių tikrojo šaltinio, interneto nuorodų, neatidarinėti nežinomų dokumentų, nediegti programinės įrangos, programų iš nežinomų, nepatikimų šaltinių ir nesilankyti nesaugiuose tinklapiuose. Kilus įtarimui būtinai pasikonsultuokite su kibernetinį saugumą išmanančiu asmeniu, savo įmonės saugumo pareigūnu, o kilus nuogąstavimų dėl paskyros Paysera sistemoje saugumo, susisiekite su Paysera Klientų aptarnavimo skyriaus specialistais.

Saugus pirkimas elektroninėse parduotuvėse

Perkant elektroninėse parduotuvėse, su asmeniniais ir finansiniais duomenimis elkitės labai atidžiai. Rekomenduojame pirkti prekes ir paslaugas tik patikimose užsienio ar Lietuvos parduotuvėse, o parduotuvių reputaciją pasitikrinkite internete, pirkėjų forumuose ir reitingus suteikiančiose svetainėse. Žemą parduotuvės patikimumą paprastai reiškia ką tik užregistruotas parduotuvės vardas (domenas),  svetainėje nenurodytas įmonės tikrasis pavadinimas ir registracijos numeris, nenurodytas adresas, elektroninio pašto adresas ir telefonas, nėra pateikto būdo susisiekti, arba siūloma tik užpildyti formą svetainėje. Įtarimą turėtų kelti parduotuvės, siūlančios prekes ir paslaugas už neįtikėtinai žemas kainas: tokių parduotuvių reklamos ypač daug socialiniuose tinkluose. Visuomet paieškokite informacijos apie parduotuvę internete: nesunkiai rasite už parduotuvės iškabos esančių žmonių patikimumo ar, priešingai, nusikalstamos veikos požymių. Nerekomenduojame naudotis elektroninėmis parduotuvėmis, kurių svetainės pasiekiamos nesaugiu ryšiu – naršyklėje šalia adreso laukelio nesimato spynelės, o svetainės adresas prasideda kitais nei https:// simboliais (atkreipkite dėmesį į raidelę „s–). 

Perkant elektroninėse parduotuvėse dažnai siūloma atsiskaityti mokėjimo kortele. Tokiu atveju reikės nurodyti mokėjimo kortelės duomenis. Atliekamų mokėjimų saugumą patvirtina specialūs „3D Secure“, „Verified by VISA“ ir „MasterCard SecureCode“ logotipai, kurie naudojami interneto parduotuvių puslapiuose. Apmokėjimui atlikti pirkėjas paprastai yra nukreipiamas į interneto banką ar įmokų surinkimo puslapį, kuriame reikia įvesti kortelės duomenis, mokėjimo operacijos patvirtinimo kodus. Būkite dėmesingi: nusikaltėliai kartais sukuria labai panašias bankų ar kitas svetaines, į kurias nukreipia pirkėjus siekdami išgauti kortelių ar prisijungimo prie interneto banko duomenis.

Kilus įtarimams dėl nesaugaus atsiskaitymo Paysera sistema, gavus Paysera vardu siųstus įtartinus laiškus ar SMS žinutes, pastebėjus įtartinas operacijas Paskyroje, praradus prisijungimo duomenis ar supratus, kad juos įvedėte netikroje svetainėje ir kitais rūpestį keliančiais atvejais, nedelsdami susisiekite su Paysera Klientų aptarnavimo skyriaus specialistais. Mes visuomet padėsime rasti išeitį iš susidariusios padėties.