📅 2020, gruodžio 21 d.

Šventinė prekyba internete paaugo 62%

Nemaža dalis Baltijos šalių gyventojų išgirdo medikų ir vyriausybių rekomendacijas pasilikti namuose ir šventiniais pirkiniais pasirūpinti saugiu būdu. Tai rodo auganti šventinė prekyba internete. Per pirmąją gruodžio pusę pirkėjai Baltijos šalių e. parduotuvėse išleido 62% daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Kai kurių prekybininkų apyvarta išaugo ir dvigubai, skaičiuoja „Paysera LT“, mokėjimų operatorius, padedantis surinkti pirkėjų e. mokėjimus didžiojoje dalyje Baltijos šalių e. parduotuvių.

#

Bendra Baltijos šalių e. parduotuvių apyvarta gruodžio pirmąją pusę buvo panaši į tą, kurią prekybininkai skaičiavo lapkričio antrojoje pusėje – t.y. laikotarpiu, kai apyvartą į viršų iškelia pardavimai per „Juodojo penktadienio“ savaitgalį.

„COVID-19 paspartino perėjimą prie labiau skaitmeninio pasaulio. Žmonės internetu pirko ir anksčiau, tačiau dabar dėl patogumo ir savo šeimos saugumo internetu vis dažniau įsigyja būtiniausius daiktus – maisto produktus, higienos ir valymo priemones, vaistus“, – sako Vytenis Morkūnas, „Paysera LT“ generalinis direktorius.

„Fintech“ bendrovės teigimu, per pirmąją gruodžio pusę Baltijos šalių e. parduotuvėse pirkėjai atliko beveik 900 tūkst. apsipirkimų. „Medikų rekomendacijas nemažai žmonių visgi išgirdo ir Kalėdinėmis dovanomis rūpinosi iš namų. Šiuo neeiliniu laikotarpiu dovanų pirkimas internetu tampa atsakingos ir rūpestingos elgsenos požymiu“, - teigia V. Morkūnas.

„Versli Lietuva“ užsakymu atlikta apklausa parodė, kad didžioji dalis (53 proc.) Lietuvos gyventojų kalėdinės dovanas jau iš anksto buvo numatę pirkti e. parduotuvėse, taip pat didelė dalis (56 proc.) lietuvių dovanų ieškoti ruošėsi ir fizinėse parduotuvėse, 13 proc. tikėjosi aplankyti kalėdines muges, o 8 proc. dovanas nusprendę gaminti patys ir nieko nepirks. Didžiausią e. pirkėjų segmentą sudaro 18-35 m. asmenys – daugiau nei 70 proc. šio amžiaus žmonių dovanas perka internetu, o iš 36-45 m. asmenų grupės – 49 procentai.  

Augo dvigubai

„Pigu“, didžiausia Baltijos šalyse prekybos internetu grupė, pastebi, kad šiemet gruodžio pardavimai, lyginant su pernykščiais, kone dvigubai didesni. 

„Žmonės apsipirkimą perkelia į internetą, taip ne tik tikslingai planuodami savo finansus ir laiką, bet ir saugodami sveikatą. Pikinėmis dienomis klientams suruošiame daugiau nei 50 tūkstančių prekių sandėlyje. Populiariausių prekių sąraše – apsauginės veido kaukės, skydeliai ir dezinfekcinės priemonės, o tarp dovanų dominuoja kosmetikos ir parfumerijos rinkiniai, konstruktoriai, išmanūs, visaip judantys ir garsus skleidžiantys žaislai, apranga ir aksesuarai, įvairios kalėdinės dekoracijos bei sporto reikmenys“ – pasakoja „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas. 

Anot jo, šiuo metu ne tik klientai, bet ir verslas persikėlė į internetą, nes jei pernai dešimtys, tai šiemet šimtai verslų prisijungė gruodį prekybai „Pigu.lt“ prekybos centre internete.

„Paysera LT“ pastebi, kad e. parduotuvės pradėjo išnaudoti atvirosios bankininkystės atneštas naujoves. Žiūrint per e. parduotuvių prizmę, 71 procentą pirkinių apyvartos parduotuvės surinko pasitelkdamos atvirąją bankininkyste pagrįstą mokėjimų inicijavimą. Maždaug ketvirtadalį apmokėjimų prekybininkai gavo per vadinamuosius banklink, o 5% internetinių pirkinių krepšelio pirkėjai apmokėjo bankų kortelėmis ir kitais būdais, pvz., už pirkinius internete atsiskaitydami prekybos centre.

Apie „Paysera“

„Paysera LT“ yra lietuviško kapitalo „fintech“ bendrovė, teikianti einamosios sąskaitos ir pinigų pervedimo paslaugas visame pasaulyje, kaip alternatyvą bankams. Įmonė taip pat yra mokėjimų operatorius didžiajai daliai Lietuvos e. parduotuvių, kurioms padeda surinkti pirkėjų e. mokėjimus. Lietuvos banko duomenimis, „Paysera“ buvo pirmoji ir šiuo metu yra didžiausia elektroninių pinigų įstaiga (EPĮ) Lietuvoje. „Paysera“ tinklo įmonės taip pat veikia Latvijoje, Estijoje, Bulgarijoje, Rumunijoje ir Kosove ir Albanijoje.