Mūsų sėkmingos plėtros kodas. Koks jis?



Paysera geografinė plėtra prasidėjo prieš 7 metus. Kelias iki sėkmingos plėtros modelio nebuvo trumpas, tačiau šiandien sveikinamės jau su jubiliejiniu – 5-uoju partneriu Europoje ir save jau pagrįstai vadiname „Paysera tinklu“. Skamba rimtai ir įpareigojančiai, bet tuo pačiu ir labai džiaugsmingai. 🌍 🎉 Kur slypi mūsų sėkmingos plėtros paslaptis? Pasistengsime atskleisti :)



#


Pradžių pradžia



Viskas prasidėjo 2011 metais. Veikla Lietuvoje jau buvo įsivažiavusi, turėjome nemažai klientų ir kitose šalyse, matėme potencialą plėtrai. Akylesni mūsų veiklos stebėtojai bus girdėję apie Paysera veiklą Vokietijoje, Rusijoje, Gruzijoje ar net Indijoje. 👀 Visos šios šalys iš tiesų buvo mūsų kelyje, deja, tuomet dar nežinojom nei kaip ta plėtra turėtų vykti, nei kad tose šalyse ne taip viskas paprasta, kaip gali atrodyti.

Turbūt supratote, kad minėtose šalyse verslo išvystyti nepavyko. Kelias link dabartinio rezultato prasidėjo maždaug 2014 m. Latvijoje. Jau buvome supratę, kad savomis jėgomis svetimoje šalyje neįsivažiuosime – reikia ne tik ją pažinti, bet ir turėti vietinių pažinčių, rekomendacijų. Užsienio parodose buvome nemažai girdėję apie franšizės plėtros modelį, kuris mums pasirodė tinkamesnis. Į Latviją pirmą kartą savo istorijoje ėjome su partneriu. Tai mums buvo bandymų ir išbandymų mokykla, leidusi pačiupinėti plėtros subtilybes. Modelis pasiteisino – čia ne tik sėkmingai veikiama iki šiol, tačiau ir pradėjome taikyti mūsų verslo segmentui neįprastą plėtros formulę, kuri veikia iki šiol. ✔🎯

Kartais didelės įmonės nusiperka smulkų rinkos žaidėją ir taip įeina į rinką. Mes į naują rinką einame kitaip – padedame susikurti naujai finansinei institucijai ar sustiprėti esamai ir ją integruojame į savo tinklą. Ieškome vietinių partnerių, kurie investuoja į Paysera vystymą savo šalyje, o mes dalinamės jau sukurtais produktais, technologija ir know–how. Modelis panašus kaip franšizės, tačiau mes veikiame jungtinės veiklos modelio principu – jeigu franšizės atveju viskas labai aiškiai apibrėžta – nuo to, kokios turi būti investicijos, biuro ar parduotuvės apipavidalinimo, iki veiklos standartų, tai pas mus viskas šiek tiek lanksčiau – partneris gauna visą mūsų informacinę sistemą, veikia po mūsų prekės ženklu, jam yra keliami tam tikri veiklos standartai, tačiau jis pats renkasi kokios tai bus investicijos, kokias paslaugas teiks ir pan.



#
#
#

Tokiu principu atkeliavome į Bulgariją! Sutikome noru degantį partnerį, kuris į veiklą įsitraukęs 100 proc. ir daro viską, kad šioje šalyje Paysera sektųsi. Ir iš tiesų sekasi! Neseniai Paysera Bulgarija minėjo 3 gimtadienį, augimas ten vyksta nuolatos, o 2018 metų rezultatai viršijo visus lūkesčius 💣: pervedimai augo 75 proc., pajamos – 111 proc., o vietiniuose „Forbes“ apdovanojimuose nuskynė pirmą vietą už kokybišką klientų aptarnavimą. Apdovanojimų per šiuos metus yra ir daugiau, tačiau daug labiau džiugina partnerių įsitraukimas – nors galėtų rūpintis tik verslo plėtra savo šalyje, jie negaili laiko ir pastangų visos įmonių grupės sėkmei, prisideda prie produktų vystymo, vartotojo patirties gerinimo, jų pastangų dėka įžengėme ir į Rumuniją.


Vedami Bulgarų sėkmės, šių metų vasarį įžengėme ir į Estiją – atidarėme Klientų aptarnavimo centrą. Plačiau apie tai galima paskaityti šiame Blog įraše. Galime pasidžiaugti, kad nepraėjus nei pusmečiui matome, kad rezultatai jau džiugina! 🤞



Labas, Rumunija!



Tai išskirtinis atvejis Paysera plėtros istorijoje, nes pirmą kartą plėtra į naują šalį vyksta partnerių iniciatyva. 💡 💪 Esame ramūs – bulgarai jau įrodė, kad žino, ką daro, turi pakankamai patirties suspindėti dar kartą, todėl pavasarį išgirdę jų norą plėstis, palaikėme ir pritarėme jam.

Partneriams iš Bulgarijos mintis plėstis Rumunijoje kirbėjo jau kelis metus. Abi šios šalys finansinių paslaugų rinkos prasme yra labai panašios: turi savo valiutą, o tai lemia brangius tarptautinius pervedimus, taip pat nėra didelė finansinių paslaugų pasiūla, o tai mums atveria gan plačias veiklos perspektyvas. 💸



#
#
#

Bukarešte atidarytam klientų aptarnavimo ir pardavimų centrui vadovauja daugiau nei 15 metų darbo patirtį bankų sektoriuje turintis Daniel Turbatu. Kartu su juo kol kas darbuosis dar trys žmonės, kurie rūpinsis vietiniais klientais bei infrastruktūros plėtra. Kaip ir metų pradžioje atidarytam klientų aptarnavimo centrui Estijoje, šiam keliami panašūs tikslai – ne tik aktyvinti esamas paslaugas, bet ir įvesti įmokų surinkimo internetu, kitaip „Checkout“, paslaugą.

Sėkmės kodas



Kaip rodo Bulgarijos pavyzdys, sėkmingos plėtros lemtingu faktoriumi galima įvardinti partnerio norą ir įsitraukimą, tačiau iki pilno kodo prireiks dar kelių elementų. 📌⬇ Mūsų patirtis sako, kad jų net mažiausiai penki:



1. Jausmas, kad mums pakeliui. 🤜🤛Prieš nerdami į partnerystės ryšius stengiamės įvertinti žmogiškąjį faktorių, nes juk už kiekvieno verslo stovi žmogus, dirbsime ne su pinigais, o žmogumi, mums svarbu, kad sutaptų mūsų vertybės, požiūris į verslą.



2. Analizė. 🔍 Visiems aišku, kad pradedant verslą analizę atlikti būtina. Klausimas – kokia ta analizė bus? Finansai yra išskirtinė sritis, liečianti daug skirtingų aspektų, todėl atlikdami analizę mes gilinamės labai plačiai: nuo šalies populiacijos rodiklių iki centrinio šalies banko pozicijos elektroninių pinigų įmonių atžvilgiu.



3. Ir vėl nenustebinsim – verslo planas būtinas. 📊 Tai yra pirmiausia, ką turi padaryti kiekvienas naujas partneris. Planas apima kelias sritis: investicijas ir jų paskirstymą, veiklos plėtros žingsnius, rodiklius, kuriuos norime pasiekti, marketingo ir pardavimų veiksmus. Aišku, tai priklauso nuo to, ko kiekvienam verslui reikia.



4. Neskubėjimas. ⏳ Pirmiausia, neskubėti visko daryti – geriau užtrukti ilgiau, bet padaryti visus žingsnius ir sklandžiai įeiti į naują rinką, laikytis pasiruošto verslo plano. Antra, neskubėti vertinti rezultatų. Taip, juos reikėtų sekti – mes juos peržiūrime kas mėnesį, tačiau didysis vertinimas būna po 1,5 metų – tai laikas, per kurį įvyksta didysis lūžis ir gali spręsti, važiuojam toliau ar ne.



5. Ryšys. 🔄 Ir vėl grįžtame prie žmogiškojo faktoriaus. Nors veikla su partneriu yra reglamentuota sutartimis bei verslo planu, su partneriais veikiame kaip viena įmonė, bendraujame kaip žmogus su žmogumi, kaip lygiaverčiai partneriai. Esame atviri, nėra hierarchijos, stengiamės vieni kitiems padėti. Taip pat labai svarbu nepamiršti svetur dirbančių kolegų – įtraukti juos į bendrus procesus, kurti bendrą šiltą vidinį klimatą, karts nuo karto aplankyti vieni kitus.



Toks štai tas mūsų sėkmės kodas. 👌💡Jeigu sugalvosite plėsti savo verslą, tikimės, kad šie patarimai bus naudingi, o jeigu sugalvotumėt mums padėti surasti partnerių, žinosite, ką jiems papasakoti. Tik priminsime, kad prisidėti prie Paysera plėtros gali kiekvienas, o tiems, kurie tiek įsitraukia, kad su nauju partneriu pasirašoma bendradarbiavimo sutartis, atsidėkojame 5000 Eur atlygiu.

Pabaigai – naujienos 🔊 ‼
Galbūt greitu metu su jumis jau sveikinsimės ir iš Kosovo, Albanijos ar Ispanijos!
Stay tuned 🤜🤛